Kampverslag Sint-Jorisvendel

LMG_7631

LMG_7643

LMG_7852

Hierbij het kampverslag van de Sint-Jorisvendel.
De dames van ronde groen (The Greep vipers) en de dames van ronde wit (The White widowmakers) hebben een verslag bijgehouden in een schriftje wat zij hebben omgedoopt tot Pippy dog.

Dag 1
We hebben verzameld op centraal station. Om ongeveer 9.15 gingen we naar de trein de reis duurde lang!! Het duurde eigenlijk maar een uur* (zegt Eowyn). Toen overstappen, zwaar beladen door de trein, mensen per ongeluk aanstoten. Buiten wachten we kort op de volgende trein, hier zaten we niet lang in (Aimee), mensen waren nogal druk. Eenmaal bij het terrein aangekomen, na gefietst te hebben (dat was trouwens zeer vermoeiend), werden de tenten opgezet. Dit ging tot verbazing beter dan gedacht. We aten iets van noedels! Na het eten gingen we slapen**, dat was een slechte nacht! Mensen namen andere mensen hun matje over (umh Thessa/Eowyn) en mensen het nou niet erg geweldig dat we de volgende dag vroeg op moesten staan.

Dag 2
Deze ochtend begon de eerste inspectie van de week. We moesten een kampbank maken. Je stapelt alle spullen op en vouwt een deel van het grondzeil dubbel, zo kan de grond luchten). We hadden nog geen tafels, na het ontbijt gingen we het bos in om hout te zoeken voor de tafels. Een dode boom werd omgehakt en daar van werden de tafels gemaakt. Voor de rest deden we spelletjes en na het weten hielden we een kampvuur. We zongen Engelse en Nederlandstalige liedjes. Het was gezellig. Hiermee eindige we de dag.

Dag 3
In de ochtend stonden we op, we gingen wassen en aankleden enzo. Toen haalden we het eten op en gingen lekker ontbijten, ook moesten we een lunchpakketje maken, omdat we die dag een hike moesten lopen. We gingen fietsen met onze ronde naar de plek waar we heen moesten. Dat ging niet zo goed bij ons, want we fietsen 7km uit Bergen. Een man*** vertelde ons dat we de andere kant op moesten fietsen. Toen we waren aangekomen gingen we lopen. We liepen goed en toen weer fout, we hadden om het meer moeten lopen en dan daarna weer terug fietsen naar het kampterrein. Wij liepen 1,5 uur, we kwamen lopend aan bij onze slaapplek. Toen werden we met een auto teruggebracht om onze fietsen op te halen. Opnieuw reden we fout, maar waren we snel weer op het goede pad. In de avond aten we spaghetti carbonaat. We gingen met de meisjes Weerwolfen van Wakkerdam spelen en in de avond nog een ander spel. Om 11uur gingen we slapen.

Dag 4
We stonden op en gingen lekker eten en nog een lunchpakketje maken. We vertrokken rond een uur of 11 naar een roofvogelshow. Het was erg leuk, want je zag heel veel verschillende vogels een tijd later gingen we weer terug. Toen we terug waren gingen we eten koken. Het heette Chilli concarne, het was erg lekker. Eva heeft thuis een geit en daarvoor gingen we een naam bedenken. Uiteindelijk werd het Gittburcht Benno, We deden nog een leuk avondspel met de jongens en dat was erg gezellig. Om half 11 gingen we naar bed en lekker slapen.

Dag 5
We stonden al vroeg op om ons klaar te maken voor het zwembad. Nadat we hadden ontbeten en een lunchpakketje hadden gemaakt vertrokken we met de fiets. Het was ongeveer 1 uur fietsen. We gingen naar het zwembad Gochness. Toen we daar kwamen gingen we lunchen. We kregen een armband waarmee we naar binnen konden en het kluisje open konden maken. Daarna gingen we ons omkleden. Na het omkleden gingen we douchen en toen zwemmen. Er was een glijbaan die de tijd opnam.

De rest van het kampverslag zal afkomstig zijn van de leiding. Wij pakken het op waar de dames zijn gebleven.

Dag 5 (vervolg)
In het zwembad hebben de dames veel lol beleeft en hebben ze ook naast hun lunchpakketje een patatje gekocht. Een uur voordat wij weer terug naar het kampterrein zouden gaan, gingen de dames nogmaals uitgebreid douchen. De fietstocht terug verliep zonder enige problemen en de werden door de dames (lees ronde wit) punten herkent waar zij gefietst hadden tijdens de hik, maar waar ze eigenlijk helemaal niet hadden moeten komen. Bij terugkomst op het terrein gingen de dames wederom koken. ’s Avonds kregen de dames een introductie in de knutselactiviteit die wij de volgende dag voor hun hadden staan. Tasjes knutselen van leer!

Dag 6
Deze dag zou een lange dag worden, langer dan dat de dames hadden verwacht. Na onze gebruikelijke dagelijkse inspectie gingen ze dan eindelijk aan de tasjes knutselen. Er waren verschillende kleuren leer en ook de versieringen waren er in allerlei kleuren en maten. Op een groot kleed zaten de dames bij elkaar en waren ze lekker creatief bezig. Aan het eind van de middag gingen wij met z’n allen nog even Bergen in. Hier konden de kinderen even shoppen en daarna hun eigen eten kopen. Deze avond moesten de rondes/patrouilles namelijk zelf het eten kopen en dus ook zelf een gerecht verzinnen. De leiding at deze avond gezellig met de staff mee. Het avondspel was een spionage spel waarbij je de vitale informatie moest verkrijgen. Hiervoor moest je wel eerst andere zaken vinden en krijgen. De kinderen zijn de hele avond in de weer geweest en na een paar uur klonk daar het eindsignaal en tevens het signaal om naar bed te gaan. Maar toen werd het leuk, de jongens en meiden gingen helemaal niet slapen, nee de leiding had een DROPPING gepland!! In 3 groepjes werden ze gedropt en alle 3 de groepjes waren voor 1 uur terug. Ze vonden het leuk, spannend maar toch ook wel een beetje kort.

Dag 7
De enerlaatste dag is aangebroken. Nog 1 nachtje en we gaan weer naar huis. De dames waren nog niet helemaal klaar met knutselen en mochten dit dus ook in de ochtend afmaken. In de middag was iedereen klaar en tevreden met het resultaat. Het lekkere weer en de waterpistoltjes die mee moesten kwamen vandaag eindelijk samen. het spel GOTCHA werd gespeeld. Met groot succes! Het was 1 grote kliederboel met een hoop lachende gezichten, er is zelfs een tweede potje gespeeld. Na het avondeten werden de patrouille/rondekisten alvast opgeruimd en was het tijd voor het allerlaatste kampvuur. Tijdens dit kampvuur vonden tevens de thema afsluitingen plaats. Morgen is het vroeg op, want er moet nog een hoop gebeuren.

Dag 8
om 7uur in de ochtend werden de dames en heren wakker gemaakt en moesten ze gelijk beginnen met het inpakken van de tassen en daarna de tenten neerhalen. Toen iedereen klaar was was het tijd voor een gezamelijk ontbijt met gesmeerde broodjes door de staff. Toen ook iedereen een lunchpakket had gepakt en de tassen en overige kamp spullen in de aanhangers lagen gingen we op de fiets naar het station. De reis verliep spoedig en ondanks de drukte en vertraging (door koperdieven) kwamen we op tijd aan bij de Wigwam en werden we opgewacht door vele ouders.

* De reis duurde tussen de 3 en 4 uur in werkelijkheid.
** Er heeft nog wel een avondspel plaatsgevonden tussen het eten en naar bed gaan.
*** Deze man heet Thijs (vriend van Zieba, vader van Koen).