Alle was is weer schoon en uurtjes slaap zijn ingehaald. Tijd om nog 1 keer terug te kijken op een mooi zomerkamp in Terschelling. Op speciaal verzoek een samenvatting van de eerder verstuurde stukjes verslag en filmpjes.

Zaterdag
Na een reis met de bus naar Harlingen en twee uur varen op de boot waren we er, Terschelling! Vandaag stond vooral in het teken van reizen en opbouw van het kampterrein. ‘s Avonds hebben we nog een gaaf spel gedaan.

Klik hier voor impressie van vandaag

Zondag

En ook vandaag was het weer gezellig bij het STV . Na een soepele start vanmorgen zijn we begonnen met het maken met naambordjes voor de tent. Hierna was het tijd voor actie en zijn we in de weer geweest met wat drukke balspelen. Als je op een eiland bent moet je natuurlijk wel vliegeren, dus dat was het middagprogramma. Zie voor een impressie weer onze film van de dag

Maandag
Vandaag stond in het teken van de hike. Met de auto zijn de meiden naar de andere kant van het eiland gebracht om vervolgens met allerlei hike technieken terug te komen op het kampterrein. Dat ging bij de ene ronde iets soepeler dan bij de andere….. Na een pittige hike was iedereen terug bij het kampterrein en toe aan een lekkere maaltijd. ‘s Avonds hebben we ons vermaakt met een potje weerwolven

Dinsdag
De dames van het Sterrenvendel zijn vanmorgen begonnen met een creatieve ochtend. Hier hebben wij glazen flesjes versierd, gevuld met Terschellingszand en een ketting van het flesje gemaakt. De middag stond in het teken van wadlopen. We hebben gelopen door het slib en eten verzameld. Alle meiden kwamen vol modder terug en sprongen snel onder de douche (heerlijk zo’n terrein met veel douches) Hierna hebben we de oesters, krabben, mosselen en cockles bereid. Uiteraard ook vandaag weer een filmpje!

Woensdag
Het Sterrenvendel is vanmorgen wezen klimmen op een hoogteparcours. Angsten zijn overwonnen en er is veel plezier gemaakt. Na deze stoere activiteit zijn de ‘missen’ wezen shoppen. Al is shoppen op Terschelling wel wat karig in vergelijking met Den Haag. Straks maken we bekend wie dit kamp miss Cooking en miss Crafting is….. Vandaag een filmpje van het klimmen

Donderdag
Strand en een actief avondspel, dat stond vandaag op het programma vandaag van het Sterrenvendel. Althans dat dachten de meiden, de dag zal afgesloten worden met een dropping.
Na lekker te hebben uitgeslapen zaten de meiden rond half 10 aan het ontbijt. Daarna werden de bikini’s aangetrokken en was het tijd voor een wandeling naar het strand. Onderweg bleken er vele bramen te vinden dus dat was smullen.
Aangekomen op het strand hebben we actieve spellen gedaan en lekker gezwommen. Het was erg gezellig maar met de wind soms iets fris.
Na een lekker maaltijd was het tijd voor een smokkelspel op het kampterrein. De diversiteit van duinen, heide, grasveld en bos binnen 3 minuten is toch wel de luxe van dit terrein!
Het filmpje van vandaag vind je hier.

Vrijdag
De meiden van het Sterrenvendel zijn vanmorgen begonnen met een actief musicalstratego. Na een tostilunch zijn we begonnen met de afbraak van het terrein. Dit ging zo snel dat we tijd hadden om ook nog even het Marineschip te bezoeken. De avond staat in het teken van een BBQ en een leuke maar regenachtige laatste avond.
Ook vandaag weer een filmpje!

Zaterdag
Deze ochtend moesten we vroeg op omdat we de boot van 8.30 hadden vanaf Terschelling. Gelukkig was het droog en al snel waren alle (resterende) tenten naar beneden. Op de boot terug is nog even plezier gemaakt, hebben een paar meiden de kleuters die op de boot zaten vermaakt in de ballenbak en andere een kaartspel gespeeld. Na nog twee uurtjes met de bus was het tijd om de ouders weer te zien en lekker naar huis te gaan.