Zomerkampverslag meisjeswelpen zaterdag t/m maandag

Zaterdag 8-07
Om 10:15 moesten wij ons verzamelen op het centraal station. We hadden namelijk een week eerder een brief ontvangen. Daarin stond dat we een verassingsreis hadden gewonnen! Op het station stond een reisleidster ons op te wachten om ons over de reis te vertellen. Na een vlotte treinreis en busreis zij we aangekomen op het vliegveld. Daar vertelde een andere reisleider dat onze vlucht vertraagd was en dat we vandaag nog niet naar onze eindbestemming konden vliegen. Wel kregen we onze vliegtickets. Daarop stond wie op welke rij zit in het vliegtuig (de nestverdeling). Verder kregen we ook een bon om ‘s avonds in het restaurant van het vliegveld te eten en we kregen een t-shirt van de vliegtuig maatschappij. Vervolgens zijn we de bedden klaar gaan leggen en hebben we een rondje over het terrein en het gebouw gedaan. Na wat vrij spelen konden we met onze etensbon de maaltijd ophalen. Dat was pasta! Als toetjes hebben we lekkere vla. Na het eten kwam de reisleider weer langs. Hij was een beetje vaag toen hij ineens gebeld werd. Hij zei iets in de trant van dat wij wel geschikt waren… Helaas wou hij er niets meer over kwijt. Toen was het alweer tijd voor het kampvuur. Nadat we ons zowel vocaal als lichamelijk hadden uitgeleefd was het tijd om naar bed te gaan. Toen we wilden gaan slapen bleek dat we toch zouden gaan vliegen. De gezachtsvoeder sprak ons toe en een stewardess legde de veiligheidsvoorschriften uit. Vervolgens gingen we lekker slapen.

Zondag 9-07
We zijn vannacht naar Zwitserland gevlogen. We werden daar lekker vroeg wakker waarna we gingen ontbijten. Na het ontbijt gingen we openen en kregen we het corveebord te zien. Na het corvee en de gevonden voorwerpen kwam de reisleider weer langs. Hij biechte op dat hij helemaal geen reisleider was maar een geheim agent! Wij moesten hem helpen want er is een groot probleem. Er is een directrice die het gemunt heeft op de trekpleisters in de wereld. Helaas konden we nog geen contact maken met het hoofdkwartier van de gehiem agent voor verdere informatie. Daarvoor hadden we nog wat descriptiesleutels nodig. Deze moesten we in het Zwitserse landschap zien te vinden. Daarvoor kregen we een route mee die we moesten volgen. Halverwege was er een post waar we lekker geluncht hebben. Na de hike gingen we rusten. De geheim agent kwam weer langs om de descriptiesleutels op te halen. Daarmee konden we nu contact maken met het hoofdkwartier van de geheim agenten organisatie AI8. We kregen toen de opdracht door om te helpen in Parijs. Daar waren namelijk de lichtjes van de Eiffeltoren gestolen. In de rust waren we naar Frankrijk gevlogen zodat we die avond meteen konden helpen. Na wat vrij spelen was het tijd voor het avond eten: Soep, hamburgers en salade. Als toetje hadden we taart! Na het avondeten zijn we naar de Eiffeltoren gegaan en hebben we daar de lichtjes weer terugvonden voordat de handlangers van de directrice deze konden afpakken. Nadat de Eiffeltoren weer prachtig in het licht stond was het tijd om te slapen.

Maandag 10-07
Vanochtend werden we wakker in Rome! We kregen bij het wakker worden een filmpje te zien waarin stond dat de toren van Pisa was rechtgezet. Aan ons de taak om deze weer scheef te zetten. Maar eerst was het gewoon tijd om te ontbijten. Na het ontbijt, het openen en het corvee mochten we aan de slag met het spion-zelf-trainingsprogramma. Daarin staan allerlei opdrachten om de verschillende niveau’s van een spion te halen. Verder werd er ook weer lekker in het bos gespeeld. Na de lunch kwam de geheim agent weer langs. We moesten nog een oplossing vinden om de toren van Pisa recht te zetten. Tijdens dit gesprek kwam de aedilis (directeur) van het colosseum aangelopen. Ze had een groot probleem. Het schrift waarin de hele geschiedenis van het colosseum geschreven staan was uitgegumd. De geschiedenis moest dus opnieuw geschreven worden. Per toeval konden we met deze spelen bomonderdelen verdienen die we onder de toren van Pisa konden zeten zodat de toren weer scheef zakt. De hele middag werd er dus druk, discus geworpen, ver gesprongen, touw getrokken, geworsteld, bootjes gemaakt voor een zeeslag en waren er gladiatoren gevechten. Na alle spelen was het schrift weer gevuld en hadden we een bom bij elkaar gesport. Vervolens gingen we eten: bloemkool, broccoli, worteltjes, een worstje en aardappels. Als toetjes hadden we lekker een ijsje. Na het eten gingen we douchen in het zwembad. Nu liggen we weer fris en fruitig in onze bedjes. Voordat we gingen slapen kwam de geheim agent nog even langs. Hij had de bom naar Pisa gestuurd. Via een live-stream konden we de ontploffing volgen. De toren staat nu dus weer scheef en we zijn onderweg naar de volgende, nog onbekende, locatie.